Referralok gyűjtése: kulcs a sikerhez?
Tény és való, hogy az egész PTC biznisz azon alapul, hogy minél több embert megmozgasson, így aztán az ember előbb utóbb szembesül azzal a jelenséggel, hogy valamiért a többi felhasználónak sokkal könnyebb dolga van. Ekkor szokott kiderülni, hogy az illetők downline-jában többszázas referral-lista található. Joggal merül fel a kérdés, hogyan csinálják?
Nálunk magyaroknál sajnos az irigység nagy
akadály abban, hogy az emberek egymás alá regisztráljanak az ilyen
oldalakon. Általánosabb probléma viszont, hogy az ember ritkán tudja
száz ismerősét rávenni, hogy feliratkozzanak egy ilyen oldalra (tévhitek
és rossz hír, ugye) - hát még, hogy aktívkodjanak is. A nyomulósabb
emberek ilyenkor telespammelik az összes létező fórumot, üzenőfalat,
közösségi oldalt és e-mail címet, amit csak találnak, bár ezzel 90%-ban
csak ellenszenvet váltanak ki, komolyabb érdeklődést nem. Olvasd el a Bannercsere kicsit másképp ajánlatot!
Egy szó mint száz, referralokat szerezni nem olyan könnyű. Nem véletlenül vezették be sok helyen a referralok bérlésének opcióját - ez a szolgáltatás azonban pénzbe kerül, és havidíjas, ráadásul nagyon nehezen deríthető ki, hogy pontosan kit is tettek be alánk (kivéve, ha az oldal megmutatja, ki alá vagy beosztva, és direkt felveszed a kapcsolatot az illetővel). A direkt referralok sokkal biztosabb támogatást jelentenek. Lássunk tehát ebben a témában is néhány módszert!
1/a. Más PTC oldalakon történő reklámozás
Hihetetlen,
de ez a legnagyobb reménnyel kecsegtető módszer. 3-5$ -ért már 500-1000
kattintást vásárolhatunk a legtöbb helyen, és bár hihetetlenül hangzik,
de 500 klikkelőből durván 5-10x regisztrálnak is a megnyíló oldalra.
Nem kell más, mint egy jó szlogen és reklámfelirat, ami felkelti a
userek érdeklődését. Mivel a klikkeket egyenként hitelesítik, nem kell
azért aggódnunk, hogy nem nézik meg az oldalt, amit reklámozunk.
1/b. Más PTC oldalakon történő bannerezés
Bannereket
elhelyezni sokkal olcsóbb, mint kattintásokat vásárolni. Általában a
fent említett 3-5$ összegért 500 klikk helyett 10'000 megjelenést is
vehetünk. Természetesen itt nincs garantálva, hogy rá is nyomnak a
bannerre, és egy népszerűbb site-on 10'000 megjelenés durván egy-két óra
alatt elmegy. Ugyanakkor a bannereken keresztül is elég jó aránnyal
regisztrálnak a felhasználók - nekem 2000 megjelenésből (1$-ért) 8-nak
lett _aktív_ regisztráció a vége.
2. AutoSurf site-ok
Ez egy hosszadalmas és lassú
procedúra, de általában működik. Az AutoSurf oldalaknak az a lényege,
hogy a felhasználónak weblapokat mutogat a végtelenségig. A rendszer
minden oldalt X másodpercig jelenít meg, majd megy tovább. Minél több
időt töltünk ezzel a böngészéssel, annál több kreditet kapunk, amelyet a
saját oldalunkhoz rendelhetünk, így az is bekerül a rendszerbe (tehát
azt is fel fogja dobni a többi felhasználónak bámulásra). Ez akkor
hasznos, ha elmegyünk otthonról, vagy mást csinálunk a gépen, ugyanis az
AutoSurf-öt futtató böngészőablakot nyugodtan lehúzhatjuk a tálcára,
vagy magára hagyhatjuk, akkor is ketyegni fog. Itt viszont korántsem
olyan jó az arány, többezer megjelenés kell hozzá, hogy egy user pont a
mi oldalunkra figyeljen fel.
3. Tematikus fórumok, blogok (az információ a netről származik)
Ennek a témának is
megvannak a maga helyei az Interneten. Sok fórum és közösségi portál
foglalkozik a témával, ahol szívesen látják a tapasztalatokat,
ötleteket. Sokkal normálisabb (és kifizetődőbb) dolog ilyen helyekre
írogatni az ajánlásokat, mint telefloodolni spammel a nem témába vágó
oldalakat.
Ez a blog is hasonló célt szolgál, bár elsődleges célja nem a refszerzés. Természetesen vannak rajta reflinkek (bannerek + az oldalsó lista), de jelen esetben inkább a tapasztalatok megosztására és a különböző oldalak bemutatására helyezem a hangsúlyt. Véleményem szerint a PTC világában a valamit valamiért elv érvényesül. Ha valaki ajánl nekem egy jó oldalt, akkor természetes, hogy cserébe regisztrálok az illető alá, hiszen ettől nekem semmivel sem lesz jobb/rosszabb, ő pedig megérdemli. Ha nem tetszik a rendszer, úgyis otthagyom. Ha pedig működik a dolog, akkor nem árt tartani a kapcsolatot a refekkel, hogy olajozottan menjen a gépezet - ők segítettek a regisztrációval, én cserébe adom nekik az ötleteket.
Kapcsolódó történet: az elmúlt napokban összeakadtam a JRBux fórumán egy olasz sráccal, aki - mint kiderült - bérelt referralom. Ő is Ultimate szintű tag, úgyhogy adtam neki pár tippet, mivel tudja kicsit gyorsítani a bevételét. Már csak azért is, mert az mindkettőnknek jó, ha ő aktív, és jól érzi magát. Most a srác majdnem kétszer annyit zsebel be naponta, mint én...