A referál szervezés fontossága:
Tény és való, hogy az egész PTC biznisz azon alapul, hogy minél több embert megmozgasson, így aztán az ember előbb utóbb szembesül azzal a jelenséggel, hogy valamiért a többi felhasználónak sokkal könnyebb dolga van. Ekkor szokott kiderülni, hogy az illetők downline-jában többszázas referral-lista található. Joggal merül fel a kérdés, hogyan csinálják?
Általánosabb probléma, hogy az ember ritkán tudja száz ismerősét rávenni, hogy feliratkozzanak egy ilyen oldalra (tévhitek és rossz hír) - hát még, hogy aktívkodjanak is. A nyomulósabb emberek ilyenkor telespammelik az összes létező fórumot, üzenőfalat, közösségi oldalt és e-mail címet, amit csak találnak, bár ezzel 90%-ban csak ellenszenvet váltanak ki, komolyabb érdeklődést nem.
Egy szó mint száz, referralokat szerezni nem olyan könnyű. Nem véletlenül vezették be sok helyen a referralok bérlésének opcióját - ez a szolgáltatás azonban pénzbe kerül, és havidíjas, ráadásul nagyon nehezen deríthető ki, hogy pontosan kit is tettek be alánk (kivéve, ha az oldal megmutatja, ki alá vagy beosztva, és direkt felveszed a kapcsolatot az illetővel). A direkt referralok sokkal biztosabb támogatást jelentenek. Lássunk tehát ebben a témában néhány módszert!
A referál szervezés főbb módozatai:
1. Reklámozás honlappal:
A honlapkészítés az egyik alapvető módja a reklámozásnak. Sok ingyenes tárhelyszolgáltató létezik, ahol elhelyezhetjük az elkészített oldalunkat. Az ilyen tárhelyet általában ingyen biztosítják a szolgáltatók annak fejében, hogy a képernyő felső részén meghagynak egy reklámcsíkot, ahol az ő reklámjuk fut. Esetleg megkérhetünk ismerőst, vagy megbízhatunk céget is honlapunk elkészítésével, de ekkor már számolni kell némi költséggel. Mindezeken kívül nagyon népszerű mostanság a blogolás. Rengeteg híresség és közéleti személy is ezt a módját választja a publikálásnak. Fontos, hogy a honlapodnak sok látogatója legyen, ezért folyamatosan reklámozni és frissíteni kell az oldalt!
Ha komolyabban bele akarsz fogni ebbe az üzletbe, akkor mindenképpen érdemes ezt a formáját is választani a referál szervezésnek! Ha nem értesz hozzá és nincs olyan ismerősöd, aki elkészíti neked az oldalt, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és segítek benne!
2. Reklámozás direct marketinggel:
Direct marketingnek hívjuk a reklámozásnak azt a formáját, amikor közvetlenül keressük meg a célközönséget az ajánlatainkkal. Ha tudod olyan ismerősök e-mail címeit, akik hasonló érdeklődésűek, nekik elküldheted e-mail-ben az ajánlataidat. Ezzel nagyon vigyázni kell, mert könnyen súrolhatod a SPAM (kéretlen levél) kategóriát, ami viszont büntetendő.
3. Reklámozás fizetős levélküldéssel:
Elküldheted reklámodat levélküldő cégeken keresztül is. A két legnagyobb cég a piacon:
- Donkey Mails
- No-Minimum
Az általunk megírt reklámlevelet küldik ki az oldalak tagjaiknak, némi kis pénz ellenében. A levelünk célközönsége pontosan kiválasztható ország és érdeklődési kör szerint.
4. Reklámozás közösségi oldalakon:
Mindannyian tagjai vagyunk közösségi oldalaknak.
Ilyenek:
- iwiw.hu
- myvip.hu
- facebook.com
Ezeken a lapokon a
profilunkban megemlíthetjük, hogy mivel foglalkozunk, mi a honlapunk
címe, mik a kedvenc oldalaink. Küldhetünk körlevelet is ismerőseinknek,
illetve az üzenőfalra írva is világgá kürtölhetjük mondanivalónkat.
5. Reklámozás fórumokon
Vannak
kifejezetten ezzel a témával foglalkozó fórumok az interneten, magyarok
és külföldiek egyaránt. Ezeknek a fórumoknak van reklámozós topic-ja,
ide is írhatod a reflinkeidet, de hatásosabb, ha az aláírásodba
beleteszed, így minden hozzászólásod végén ott szerepelhet a honlapod
linkje. Arra kell figyelni,
hogy nem minden fórumon engednek linket tenni az aláírásodba, ezt
előtte mindig el kell olvasni a fórum szabályzatában.